در یک ساختمان مسکونی یا تجاری واحدهای زیادی در کنار هم قرار دارند که مستقل از یکدیگر اداره میشوند. اما همگی این واحدها در یک محیط مشترک کنار هم فعالیت میکنند و برای ارتقاء خدمات و مدیریت بهتر به هماهنگی میان یکدیگر نیاز دارند. اساسنامه ساختمان برای ایجاد تعامل میان واحدهای مسکونی و یا تجاری با محوریت کلی ساختمان تنظیم میشود.
بدون ایجاد خط و مش نمیتوانیم حضور تعداد زیاد افراد در واحدهای مستقل یک ساختمان را مدیریت کنیم. برای مدیریت ساختمانهای بزرگ با فضاهای مستقل به قانونگذاری نیاز داریم. این برنامهریزی و مدیریت ساختمان را اصطلاحاً اساس نامه ساختمان میگویند. از نگاه عرفی برای هر ساختمان که در بیش از ۳ واحد آپارتمان مسکونی یا تجاری مستقل دارد، باید مجمع عمومی ساکنان برگزار شود و برای آن یک یا چند مدیر تعیین گردد.
اما در قدم اول لازم است تا اساسنامه ساختمان را تعریف کرده و براساس آن جزئیات برگزاری مجمع و تعیین مدیر و محدوده اختیارات آن را انجام دهیم. اما این اساس نامه ساختمان را چگونه تنظیم میکنند؟ در این مقاله از گروه توسعه مهندسی نیکان به راهنمای چگونگی تنظیم اساس نامه ساختمان میپردازیم.
پروژه های مشاوره بهره برداری و مدیریت ساختمان
توصیههایی در تنظیم اساسنامه ساختمان
بدون تردید برای مدیریت ساختمان و عبور از چالشهای مالی و چگونگی تخصیص هزینهها و همچنین مدیریت تأمین منابع به تدوین یک اساسنامه در ساختمان نیاز دارید.
بدون اساسنامه گویی همه چیز بیبرنامه است و دائماً با تصمیمات ناهماهنگ و مشکلات ریز و درشت مواجه میشود. آنچه مسلم است، این اساسنامه ساختمان است که خط و مش شما برای زندگی و یا کار در محیط ساختمان را معین میکند. ولی زمانی مفید است که در تدوین جزئیات آن نهایت دقت با رعایت تمامی ملاحظات حقوقی و ملکی صورت بگیرد. هر اندازه ساختمان بزرگتر و اهالی آن و یا مالکان آن بیشتر باشد، اهمیت توجه به جزئیات حقوقی و تنظیم دقیق اساسنامه بیشتر است. برای انجام هر نوع مشاوره اساس نامه ساختمان میتوانید از خدمات تخصصی گروه توسعه مهندسی نیکان استفاده کنید. کارشناسان ما در نیکان با بررسی دقیق محیط ساختمان شما برای تدوین یک دستورالعمل سازنده و هدفمند از مدیریت جامع ساختمان دست به کار هستند تا بهترین الگو از ایجاد یک اساسنامه کامل را ارائه نمایند.
ثبت ديدگاه