طراحی فضای کار اشتراکی شاخص پژوه

طراحی فضای کار اشتراکی شاخص پژوه یکی دیگر از پروژه های مربوط به طراحی و ساخت ساختمان اداری توسط گروه نیکان است که مشخصات این پروژه در زیر آمده است.

  • پروژه : طراحی معماری داخلی، دکوراسیون، اجرا
  • زیربنا : 100 متر مربع
  • موقعیت : تهران، خیابان سمیه
  • سال اجرا : 1394

تصاویر پروژه

فضای کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی، فضایی است که افراد یا شرکت‌های مختلف به صورت اشتراکی در کنار هم کار می‌کنند. نیاز جوامع مختلف به چنین دفاتری، برخی شرکت ها را وادار داشته است تا ایده هایی برای طراحی چنین فضاهایی ارائه دهند. در کشور ما هم این گونه فضاها کم کم پر رونق و طرفدارانی بیشتر پیدا می کند. برخلاف محیط‌های کاری سنتی، کسب‌وکارهای مدرن به سمت طرح‌های خلاقانه و نوآورانه کشیده ‌می‌شوند.

یک طراحی فضای کار تعاملی موفق، طراحی است که به افراد اجازه می دهد تا محیط را مطابق با نیازهای منحصر به فرد خود شکل دهند. فضای کار اشتراکی باید امکانات لازم مبلمان، اتاق جلسات و دسترسی به اینترنت برای موفقیت شما و کسب و کارتان را داشته باشد. مهم این است که ابتدا اولویت های خود را بدانید. فضای کار تعاملی یک مدل ارائه خدمات تجاری است که شامل افراد می شود که به طور مستقل یا مشترک در فضای اداری مشترک کار می کنند. افرادی که در فضای کار تعماملی کار می‌کنند، معمولا خود اشتغال یا دورکار هستند که به دلیل هزینه‌ها و اجاره‌های سنگینی که وجود دارد، رو به چنین فضاهایی می‌آورند.

هیچ جایی مثل محل کار نیست…

شاید شما جزء آن افرادی باشید که علاقه‌مند به کار در خانه هستند ولی تحقیقات ثابت کرده ‌است، که محیط پیرامون و حس رقابت نسبت به سایر افراد در روند کاری بسیار تاثیرگذار است در نتیجه منجر به بهروری بیشتر و مدیریت زمان بهتر می‌شود.

مزایای فضای کار اشتراکی

  • همه چیز اعم از میز و صندلی و فضا آماده است تا شما فقط بر روی کار اصلی خود تمرکز کنید.
  • هزینه‌ها چه به صورت مالی و چه به صورت زمانی به طور زیادی کاهش می‌آید و مجبور نیستید وقت زیادی را صرف خرید لوازم دفتر کنید و متحمل اجاره‌ سنگین و هزینه‌‌های جاری از جمله شارژ، آب، برق و تلفن شوید. مثلاً اگر شما بخواهید یک دفتر کار اجاره کنید نسبت به ودیعه ای که پرداخت می‌شود چیزی حدود حداقل 10 تا 15 میلیون تومان باید در ماه اجاره پر‌داخت کنید، ولی در فضای کار اشتراکی با پرداخت حدود 1 تا 3 میلیون تومان می‌توانید مشغول به فعالیت شوید.
  • به دلیل وجود افراد مختلف در آن فضا یک فضای رقابتی به وجود می‌آید که انگیزه کار کردن را افزایش می‌دهد.
  • به دلیل وجود تنوع در زمینه کاری و تخصص افراد متفاوت می‌توانید از روادید و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف مطلع شوید.
  • به دلیل ارتباط با کسب و کارهای بیشتر میتوانید از مشکلات و یا چالش‌های مسیر کسب و کارتان مطلع شوید و یا از کمک ها و تجربه‌هایشان استفاده کنید.
  • با توجه با مساحت دفتر کار اشتراکی ممکن است فضای استراحت و یا بازی برای افراد تعبیه شود.

نکات طراحی یک فضای کار اشتراکی

  • یک فضا پویا و خلاق را اختصاص دهید و دنبال درآمد و مقدار سود دریافتی نباشید.
  • در طراحی، به تجهیزات لازم و کافی توجه کنید.
  • یک محیط خوب با تاثیر گذاری بالا باشد.
  • از رنگ های آرام بخش استفاده کنید.
  • حفظ حریم خصوصی

بخش‌های فضای کار اشتراکی

  1. فضای کاری منحصر به فرد
    مهمترین و اولین بخش، فضای کاری هست که افراد زمان زیادی را در آن جا برای کار می‌گذرانند.
  2. اتاق جلسه
    هر کسب و کاری برای ملاقات با افراد بیرون سازمان یا جلسات مختلف نیاز به فضای خصوصی دارند که با هم صحبت کنند که حداقل نیازمند یک میز بزرگ و چند صندلی و عناصر دیگر با توجه به نیازشان است.
  3. فضای بازی و استراحت
    هر انسانی بعد از زمان زیادی کار نیاز به استراحت، آرامش و حتی برای نوشیدن یک لیوان چای نیاز به فضایی خارج از فضای کار دارند. گاهی هم ممکن است افراد با کسب کار های مختلف با هم جمع شوند و در خارج از زمان کاری بازی گروهی انجام دهند.

تیم نیکان اینجاست تا به شما در طراحی فضای کار اشتراکی، کمک کند و کاربردی‌ترین فضاها را در اختیارتان بگذارد.

پروژه‌های اداری